سخن روز /
مراسم تکریم و معارفه مدیر تعاون روستایی استان البرز برگزار شد
1401/10/07
مراسم تکریم و معارفه مدیر تعاون روستایی استان البرز با حضور توسلی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، خوشخو مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل، روابط عمومی، مدیریت عملکرد و بازرسی، معاون تولید بهبود سازمان جهاد کشاورزی استان، اعضای هیات مدیره و مدیران عامل تشکل ها، روسای ستادی و شهرستانی در سالن جلسات مدیریت استان برگزار شد.

به گزارش پات، در این نشست منوچهر توسلی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه تنظیم بازار میوه شب عید به صورت توافقی به تشکلها و بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی نیز به عنوان دبیر کمیته راهبردی بر اجرای صحیح آن نظارت دارد که این یک فرصت طلائی برای به معرض نمایش درآوردن توان و عزم شبکه گسترده تعاونیها در سطح کشور است.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران راه اندازی ایجاد شرکت حمل و نقل تحت پوشش تعاون روستایی برای نقل و انتقال میوه و سایر اقلام در کشور را ضروری دانست و بیان کرد: داشتن چنین شرکتی می تواند در توسعه فعالیتهای سازمان تعاون روستایی و خدمات رسانی بهتر به مردم تاثیر گذار باشد.

وی به ابلاغ طرح الگوی کشت و کشت قراردادی توسط وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح برای شرایط جغرافیایی و اقلیمی ایران موثرترین راه برای ایجاد کشاورزی پایدار است.

خوشخو مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل، روابط عمومی، مدیریت عملکرد و بازرسی ضمن تشکر از زحمات موسوی گفت: استان البرز جزو معدود استانهایی است که توانسته ردیف اعتباری بگیرد.

⬅️ وی به 4 اصل مهم از جمله تولید کننده ، مصرف کننده، اساسنامه و کمک به تشکلها و اتحادیه ها تاکید داشت و گفت: باید به این 4 اصل توجه ویژه بشود.

⬅️ خوشخو به ضرورت حس تعامل و حمایت در جهت پیشبرد اهداف عالی سازمان و شبکه اشاره کرد و گفت: موفقیت ما در گرو موفقیت تشکلهاست، تشکلها سرمایه های اجتماعی و انسانی هستند که باعث توسعه و پیشرفت یک کشور خصوصا در بخش کشاورزی و تولید می شوند و حمایت از آنها باعث نیل سریعتر به اهداف کشاورزی پایدار خواهد شد.

⬅️ وی همچنین در خصوص برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت، میان مدت، اهداف و فعالیتهای برنامه ریزی شده در استانها به نکات مهمی اشاره کرد.

⬅️در ادامه این مراسم، تاج الدینی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه 2 میلیون تن از محصولات باغی و زراعی دامی در استان البرز تولید میشود، افزود: استان البرز یکی از استان های پیشگام در حوزه کشاورزی و قطب علم و فناوری است.

⬅️به گفته وی، نظرآباد با داشتن بیش از 10 هزار هکتار اراضی زراعی در تولید محصولاتی همچون گندم، جو آبی، ذرت علوفه ای، زعفران، یونجه و... در استان البرز پیشتاز است.

⬅️وی ادامه داد: ساوجبلاغ نیز با برداشت سالانه یک هزار تن میوه قطب تولید محصولات باغی البرز است که با 5 درصد اراضی کشور در استان البرز ، این استان حدود 2 درصد از کل محصولات تولیدی در کشور را به خودش اختصاص داده است.

⬅️در ادامه مصدقی سرپرست تعاون روستایی البرز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه همکاران و حمایت های جهاد استان و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این آیین، گفت: ایجاد 2 روستابازار با کمک شهرداری ها و تشکل های مردم نهاد البرز در سال های اخیر نقش موثری در عرضه مستقیم میوه محصولات داشت.

⬅️وی اظهار کرد: استان البرز به رغم اینکه یک استان تازه تاسیس است دارای تشکل هایی همچون اتحادیه دامداران، تعاونی تولید و تعاونی مرغداران در سطح ملی بوده که اگر حمایت کافی از آن ها انجام شود تولید را به سمت توسعه سوق می دهند.

⬅️وی گفت: 2 انبار نگهداری گندم سال گذشته در البرز تجهیز و به روزرسانی شد که در نتیجه آن پس از 12 سال خرید گندم توسط تعاون روستایی عملیاتی شد.

⬅️در پایان نمایندگان تشکلها ضمن معرفی توانمندیها ، ظرفیت و پتانسیل شرکت خود خواستار حمایت و پشتیبانی سازمان مرکزی از تشکلهای استان شدند.

⬅️گفتنی است در این آیین از خدمات 3.5 ساله سید محسن موسوی قدردانی و عادل مصدقی دوگاهه به عنوان سرپرست جدید مدیریت تعاون روستایی البرز فعالیت کاری خود را آغاز کرد.
تعداد مشاهده خبر4200 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal