سخن روز /
خرید تضمینی محصولات زراعی توسط شبکه تعاونیهای روستایی استان خراسان شمالی
1400/03/30

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خراسان شمالی، خرید تضمینی و توافقی محصولات زراعی در استان خراسان شمالی ادامه دارد.

جلیل رمضانی مدیر تعاون روستایی استان خراسان شمالی در تکمیل این خبر افزود: به منظور حمایت از تولید محصول داخلی و رفاه حال کشاورزان تاکنون با توجه به شروع آغاز برداشت محصولات زراعی تعداد 3 مرکز خرید گندم( امند - توی - سنخواست ) توسط شبکه تعاونیهای روستایی در استان خراسان شمالی و بعنوان مباشر شرکت غله، آمادگی تحویل گندم را از کشاورزان دارند. رمضانی افزود از زمان آغاز خرید این محصول تاکنون مقدار 297 تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و این مراکز تا زمان پایان برداشت در خدمت کشاورزان خواهند بود.

مدیرتعاون روستایی استان خراسان شمالی همچنین در خصوص مقدار خرید دانه روغنی کلزا گفت:خرید دانه روغنی کلزا در استان خراسان شمالی از مورخ 17/3/1400 با تجهیز 3 مرکز خرید(آشخانه- بجنورد- شیروان) آغاز گردیده و تاکنون با فعالیت همه روزه این مراکز میزان 685 تن کلزا از کشاورزان بصورت توافقی تحویل و خریداری شده است که مقدار 444 تن آن به کارخانجات روغن کشی ارسال شده است.

 رمضانی در خصوص خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا گفت: حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش تولید دانه روغنی در کشور و افزایش خوداتکایی به تولید داخلی این محصول را از اهداف مهم خرید تضمینی دانه های روغنی عنوان کرد.

تعداد مشاهده خبر153 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :5 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal