سخن روز /
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران:
حذف واسطه‌های غیرضروری از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است
1401/03/09
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی کشاورزی از‌ خرید توافقی 120 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از شهریور سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش پات، صدرا علی اکبرخانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی کشاورزی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به خرید توافقی 120 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از شهریور سال گذشته تاکنون، گفت: در وزارت جهاد کشاورزی تجاری‌سازی، توزیع هوشمند و کم کردن فاصله مصرف‌کننده تولید و حذف واسطه‌های غیرضروری در حال رقم خوردن است.

وی ادامه داد: به دنبال جایگزینی خریدهای توافقی از طریق شبکه روستایی در مقابل خرید تضمینی دولت هستیم تا به هنگام در عرصه حضور یابد تا بار مضاعف این مسئله از روی دوش دولت برداشته شود.
 
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی کشاورزی با اشاره به خرید توافقی این اتحادیه در سال گذشته، گفت: در سال گذشته و امسال مجموعاً 450 تن کیوی، 21 هزار تن خرمای استعمران، 680 تن ارقام پر محصول برنج و 120 تن ارقام طارم خریداری شده است.

وی یادآور شد: این اتحادیه همچنین حدود 51 تن زعفران را از طریق تابلوی بورس خریداری کرده است.
 
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی کشاورزی با اشاره به خرید 12 هزار تن سیب صنعتی در سال گذشته، تصریح کرد: سیب‌های صنعتی خریداری‌شده را به پوره و کنسانتره تبدیل و بخشی را صادر کرده ایم.

اکبر خانی بابیان اینکه خرید گوجه بوشهر را در دستور کار داشتیم، گفت: 12 هزار تن گوجه بوشهر به قیمت 2700 تومان در هر کیلوگرم خرید و آن را به رب گوجه تبدیل کردیم که ارزش‌افزوده مناسبی داشت.

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی، یادآور شد: بر اساس این اصل در قانون 25 درصد سهم اقتصاد را تعاونی‌ها به خود اختصاص داده اند و در این راستا اتحادیه مرکزی ذیل 32 اتحادیه استانی، 304 اتحادیه تعاونی شهرستانی و 4 هزار و 13 شرکت تعاونی در اقصی نقاط کشور مشغول خدمت رسانی به بهره‌برداران است.
 
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی کشاورزی در پایان یادآور شد: این اتحادیه در حال حاضر جمعتی بالغ‌بر 4 میلیون و 600 هزار نفر عضو دارد.
تعداد مشاهده خبر747 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :1 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal