سخن روز /
مراسم معارفه سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار شد
1400/06/31
به گزارش پات روز  چهارشنبه  سی و یکم شهریور مراسم معارفه دکتر اسماعیل قادری فرد سرپرست  سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با حضور دکتر  متکان قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ، معاونین و مدیران سازمان در سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار شد
دکتر متکان سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی در ابتدای مراسم، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در حال حاضر باید در شرکت تعاونی روستایی ایران بازمهندسی صورت بگیرد زیرا بازمهندسی مورد غفلت قرارگرفته است و سازمان تعاونی روستایی ایران دارای قوی‌ترین و جامع‌ترین اساسنامه است و این اساسنامه از ظرفیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به تغییر و تحولاتی که در بخش کشاورزی به وجود آمده و از حالت سنتی به مدرن تغییر پیداکرده است بنابراین شرکت تعاونی روستایی ایران حتماً باید روستاها را مورد بازمهندسی قرار دهد.
متکان اظهار کرد: این بازمهندسی اجازه می‌دهد تعاونی روستایی ایران بتواند با شبکه مویرگی که در کل کشور و در دورترین روستاها دارد خدمات‌رسانی در حوزه کشاورزی را به نحو احسن انجام دهد.
قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: از ظرفیت های این سازمان و ساختارهایی که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است به نحو احسن استفاده نمی‌شود. همچنین از وظایف دیگر شکل تعاونی روستایی ایران این است که از ظرفیت تشکل‌ها، به‌خصوص تشکل‌های بخش کشاورزی برای عملیاتی کردن مأموریت های وزارت جهاد کشاورزی استفاده کنند.
وی تأکید کرد: سازمان تعاون روستایی، به‌عنوان بازوی اجرایی و عملیاتی جهاد کشاورزی است تا بتواند نقش مهمی را در حوزه خرید محصولات کشاورزی داشته باشد همچنین وزیر جهاد کشاورزی پیگیر هستند تا این مسئله را عملیاتی کنند.
متکان اذعان کرد: برای ایجاد تحول در سازمان تعاونی روستایی ایران باید در جهت تعاونی‌های نسل سوم یا همان تعاونی‌های بازار گرا حرکت کنیم تا در حوزه بازار، نقش‌آفرینی داشته باشیم و از شکل سنتی دور شویم.
وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی اهتمام ویژه‌ای به تحول در تعاون روستایی دارد و امیدواریم با حضور رئیس جدید سازمان تعاون روستایی ایران بتوانیم در رسیدن به اهداف و برنامه‌هایی که وزیر جهاد کشاورزی در نظر دارد کمک کنیم تا این اهداف محقق شود.

 در ادامه دکتر قادری فر سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی  ضمن اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت شهدای آن گفت:سازمان های مادری که قدمتی از انها گذشته به زعم ادبیات توسعه ارزش ساز یا ارزش سوز تلقی می شوند.اگر نتوانند با روح نوآوری و فناوری  خو بگیرند ارزش سوز و بی خاصیتند و اگر پیوسته روحیه  تغییر و تحول در آنها جریان داشته باشد ارزش ساز.تمام تلاش ما بر این است که سازمان مرکزی تعاون روستایی بدل به سازمانی ارزش ساز شود.
قادری فر افزود:سازمان تعاون روستایی و شبکه گسترده تحت پوشش آن بایستی در سیاست ها و برنامه ریزی هایش ساست های توسعه روستا محور را در نظر داشته باشد و در آن واحد حامی تولید کننده و مصرف کننده باشد.در این میان هوشمندسازی زنجیره تامین و مدیریت با استفاده کاربردی از فناوری های روز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی تاکید کرد:باید به دنبال حفظ وحدت رویه اتحادیه ها و تشکل ها باشیم.ارتقاء کسب و کار اتحادیه ها و تشکل ها و ادغام اتحادیه های موازی از جمله برنامه های ما در این راستاست.
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطر نشان کرد:در حال حاضر بیست درصد از   6300 شرکت دانش بنیان و 10 هزار استارت آپ  موجود در کشور در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند.این نوآوری ها باید در بخش کشاورزی و حلقه های مفقوده ایفای نقش کنند.
 
گفتنی است در حکم انتصابی دکتر قادری فر چنین آمده است:
برادر ارجمند جناب آقای دکتر اسماعیل قادری‌فر
سلام علیکم
نظر به مراتب تعهد و شایستگی‌های علمی و عملی جنابعالی، به موجب این حکم سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منصوب می‌شوید.
پیگیری مجدانه وظایف و امور محوله به ویژه توجه جدی به هوشمندسازی زنجیره های تامین و توزیع محصولات کشاورزی، تقویت جایگاه و نقش اتحادیه‌ها، رسوخ نوآوری و فناوری در حوزه کشاورزی روستایی با رویکرد ارتقاء تاب‌آوری ملی روستاها به عنوان رکن زیربنایی اقتدار ملی و همچنین تمهید مقدمات لازم برای تبدیل این سازمان به سازمان جهاد کشاورزی کشور، با هماهنگی مراجع ذیربط قانونی، مورد انتظار است.
تعامل با سایر بخش‌ها و ارکان وزارت جهاد کشاورزی و کلیه ذینفعان کلیدی این حوزه در چارچوب برنامه‌ریزی تقدیمی اینجانب به مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم جمهور، مورد تاکید است.
توفیق شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
سید جواد ساداتی‌نژاد
وزیر جهاد کشاورزی
تعداد مشاهده خبر5075 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :3 :7
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal