سخن روز /
مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران:
توسعه فعالیت های مشارکتی در حوزه فنی و بازرگانی در اولویت برنامه های اتحادیه مرکزی قرار دارد
1400/04/14
مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران از توسعه فعالیت های مشارکتی در حوزه های فنی و بازرگانی اتحادیه خبر داد.

✅به گزارش پات، کاوه حسنی مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران با اعلام این خبر گفت: پیرو منویات وزارتخانه جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و بر اساس وظایف و ماموریت های اتحادیه در زمینه حمایت از اعضاء و کشاورزان، اصلاح و بهبود مکانیزم های هدایت و پشتیبانی از زنجیره های تامین و تنوع بخشی به ابزارهای مدیریت آن ها و از سویی افزایش توان ریسک پذیری، توسعه فعالیت های مشارکتی با تمامی اتحادیه های عضو در اولویت دستورکار اتحادیه مرکزی قرار گرفته است.

⬅️ حسنی در خصوص اهمیت توسعه فعالیت های مشارکتی در حوزه کشاورزی گفت: اهمیت توسعه فعالیت های مشارکتی بر کسی پوشیده نیست. از این رو تفکیک مشارکت از مفاهیم توسعه غیر ممکن است و اگر بتوان مشارکت را در فرآیند توسعه به طور معناداری مورد توجه قرارداد، موفقیت توسعه تضمین خواهد شد.

⬅️وی افزود: مشارکت به عنوان یک وسیله مناسب به منظور تشویق و ترغیب کشاورزان درجهت توسعه و آبادانی حوزه های روستایی است و با ایجاد حس مالکیت کشاورزان در طرح ها و پروژه ها باعث حفظ و نگهداری هرچه بیشتر تاسیسات ایجاد شده توسط بهره برداران، از سوی کشاورزان خواهد شد. از سویی موجبات اشتغال زایی در بخش کشاورزی را فراهم آورده و باعث کاهش بار مالی دولت و کاهش هزینه های مردم در مقابل درآمدهای آنان و در نهایت رشد و توسعه کشاورزی و شکوفایی اقتصاد ملی خواهد شد.

⬅️مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی ایران با بیان توضیحاتی در خصوص برخی از پروژه های مشارکتی در حال اجرا و اقداماتی که تا کنون در این باره صورت گرفته اظهار کرد: در حوزه فنی با توجه به شرایط اقلیمی منطقه کردستان، کشت قراردادی ذرت دانه ای را در سطحی به وسعت 350 هکتار در شهرستان کامیاران به انجام رسانیده ایم و درصدد افزایش سطح زیر کشت این محصول هستیم. از سویی در حال برنامه ریزی به منظور اجرای آن در مناطق دیگر کشور نیز می باشیم که رایزنی هایی در این خصوص صورت گرفته است.

⬅️وی ادامه داد: در حوزه بازرگانی نیز خرید محصولات جو و یونجه بر اساس تقاضای اعضاء و بارگیری و حمل آن به شبکه تحت پوشش صورت گرفته است که  700 تن جوِ خریداری شده به استان های یزد و خراسان رضوی و 50 تن یونجه نیز به استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان ارسال شده است و روند خریداری و تقاضا همچنان رو به افزایش است.

⬅️حسنی همچنین با اشاره به پروژه ذخیره سازی کاه عنوان کرد: در این پروژه، تاکنون به میزان 200 تن کاه خریداری شده که مراحل اجرای فرآیند آن تا رسیدن به میزان هدف، یعنی خرید 500 تن کاه در حال پیگیری و اجراست.

⬅️وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر منابع مالی مورد نیاز تامین گردد در حوزه بازرگانی قادر به خرید علوفه شامل یونجه، جو، کاه و کلش در مقیاس وسیع خواهیم بود که در نهایت با قیمتی مناسب آن را در اختیار دامداری های استان های مربوطه قرار خواهیم داد.
تعداد مشاهده خبر1178 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal