سخن روز /
دومین جلسه تشکیل شرکت های آب بران در تعاون روستایی خراسان شمالی برگزار گردید.
1400/04/23

به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی استان خراسان شمالی دومین جلسه تشکیل شرکت های آب بران در محل سالن جلسات تعاون روستایی استان برگزار گردید.

بنا براین گزارش، پیرو تفاهم نامه وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی و مصوبات جلسات قبلی در خصوص تشکیل شرکت های تعاونی آب بران در شبکه های آبیاری تعدادی از سدهای استان با نماینده حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای خراسان شمالی، مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی، مسئولین ادارات تعاون روستایی شهرستان ها و مشاورین مطالعات پایاب سدها جلسه ای در همین راستا تشکیل گردید.

در این جلسه مهندس رمضانی مدیر تعاون روستایی استان، گزارشی از فرآیند اقدامات انجام گرفته به اعضای حاضر در جلسه ارائه نمودند. رمضانی گفت: شرکت های تعاونی آب بران بر توسعه سرمایه های اجتماعی تاثیرگذار می باشند، به طوری که شبکه های آبیاری که دارای تعاونی آب بران می باشند، با ایجاد اعتماد و مشارکت اجتماعی موجبات بهبود وضعیت نظام آبیاری منطقه و به خصوص سرمایه گذاری در تکنولوژی آبیاری تحت فشار را فراهم خواهند آورد.

 در ادامه جلسه فوق نماینده حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای، نماینده اداره کل کار و امور اجتماعی استان و مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی و سایر مدعوین پیشنهادات و تجارب خود را به اعضای جلسه ارائه و در نهایت مقرر گردید شرکت آب و منطقه ای استان دستورالعمل تحویل حجمی آب و تفاهم نامه وزیر نیرو و وزارت جهاد کشاورزی را به اداره کل کار و امور اجتماعی ارسال تا در خصوص وضعیت شرکتهای آب بران موجود برای تصمیم گیری های مناسب و در جهت حمایت از کشاورزان اخذ نمایند.

تعداد مشاهده خبر130 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_template28_block1116
Powered by DorsaPortal