سخن روز /
جلسه تشکیل شرکت های تعاونی آب بران توسط تعاون روستایی خراسان شمالی
1400/03/26

به گزارش روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی استان خراسان شمالی، اولین جلسه بررسی نحوه تشکیل شرکت های تعاونی آب بران توسط تعاون روستایی تشکیل گردید.

در این جلسه مهندس رمضانی مدیر تعاون روستایی استان خراسان شمالی گفت: تشکیل شرکت های تعاونی آب بران به عنوان یک راهکار مدیریتی به منظور مصرف بهینه آب کشاورزی مطرح می باشد. درصورتی که فرآیند تشکیل شرکت های آب بران و همچنین واگذاری مسئولیتها و وظایف مدیریت آبیاری به آنها، به‌طور صحیح و از طریق مطالعات اجتماعی، مشارکتی و میدانی مناسب انجام پذیرد، این شرکت ها می توانند نقش کلیدی در توسعه پایدار و مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی داشته باشند. رمضانی ادامه داد: استفاده از پتانسیل شرکت های تعاونی تولید می تواند روند تشکیل شرکت های فوق را تسریع نماید.

در ادامه جلسه آقای واسطه، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان نیز ضمن تشکر از تشکیل جلسه فوق مواردی را در خصوص نحوه توزیع آب کشاورزی بیان نمودند. واسطه گفت: با توجه به خشک سالی های اخیر می بایست برنامه ریزی های لازم برای تغییر اقلیم رخ داده صورت پذیرد و بهترین راهکار برای رفع این مشکل، سازگاری با اقلیم خشک سالی و بهره داری صحیح از منابع آبی موجود می باشد.

در ادامه جلسه مقرر گردید مطالاعات اجتماعی انجام شده توسط شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان در اختیار تعاون روستایی قرار گرفته و مقدمات تشکیل شرکت های فوق از طریق شرکت های تعاونی تولید روستایی صورت پذیرد.

تعداد مشاهده خبر241 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_template28_block1116
Powered by DorsaPortal