صفحه اصلی
نقشه سایت
تماس با ما
مقام معظم رهبری
ریاست جمهوری
پایگاه دولت
پایگاه مجلس
EN
جهش تولید؛
با مشارکت مردم
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
تاریخچه و سیر تکاملی تعاون
هدف و ظرفیت های قانونی
وظایف و ماموریت های سازمان
فعالیت ها و برنامه های سازمان
اساسنامه سازمان
نمودار تشکیلاتی
مدیرعامل
مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل،روابط عمومی،مدیریت عملکرد و بازرسی
دفتر معاونت روابط عمومی و امور بین الملل
دفتر معاونت بازرسی
دفتر مشاور مدیرعامل و مدیرکل هماهنگی امور استانها
اداره کل حراست
معرفی مدیر عامل
هیات مدیره
معاونت ها
معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری
دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها
دفتر نظام های بهره برداری، تعاونی های تولید
دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد
دفتر حسابرسی تعاونی ها و تشکل های کشاورزی
معاونت فنی و بازرگانی
دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی ها
دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری
دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی
معاونت توسعه و مدیریت منابع
دفتر برنامه ریزی و منابع اعتباری
اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
اداره کل امور مالی و ذیحساب
مدیریت حقوقی
معاون پشتیبانی اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
رییس ارتباطات و فن آوری اطلاعات
حوزه نمایندگی ولی فقیه
زیرمجموعه ها
سازمان های وابسته
تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی
معرفی دفتر
نظام صنفی کشاورزی
خبرگان کشاورزی
مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی
سمن ها و انجمن های تخصصی
نظام بهره برداری
شرکت های تعاونی تولید
شرکت های سهامی زراعی
کشت و صنعت ها
کشاورزی خانوادگی
تعاونی ها
تعاونی های کشاورزی
تعاونی های زنان روستایی
تعاونی های روستایی
اتحادیه ها
اتاق فکر
شرح فعالیت
جلسات برگزار شده
بانک اطلاعات مدیران
جدول اطلاعات مدیران استانی
جدول اطلاعات مدیران عامل تشکل ها
مدیران ستاد سازمان مرکزی
ارتباطات مردمی
راهبرد مشارکت مصوب
سامانه ارتباط مردمی
پرسش های متداول
ارتباط با ما
دستورالعمل بروز رسانی سایت
انتقادات وپیشنهادات
نظرسنجی الکترونیک
میز خدمت الکترونیک
میز خدمت الکترونیک(ویژه ارباب رجوع)
بسته اطلاع رسانی مرتبط با خدمت
شفافیت
اطلاعات ساختار سازمانی و مدیران
معرفی خدمات
انتشار فهرست مجوزهای اعطایی توسط دستگاه
انتشار اطلاعات قابل استفاده برای کسب و کارها
انتشار اطلاعات تفصیلی هزینهکرد سالانه دستگاه
انتشار جزئیات مرتبط با قراردادها
فهرست مزایدات و مناقصات
سئوالات متداول
آمار و اطلاعات
پنجره خدمات
دوباره تلاش کنید
سخن روز /
یادداشتی از دکترحسین شیرزاد
مفهوم شناسی رهیافت های جایگزین در تعامل عقلانی تر بنگاه های اقتصادی با جامعه مدنی (قسمت پایانی)
1398/06/03
مفهوم شناسی رهیافت های جایگزین در تعامل عقلانی تر بنگاه های اقتصادی با جامعه مدنی
✍️ یادداشتی از دکترحسین شیرزاد
〽️ قسمت پایانی
🔻از سوی دیگر، مناسبات سودمند متقابل میان بنگاه و جامعه مدنی، بیشک مشروعیت بخش فعالیتهای بنگاهداری، انعکاس دهنده انتظارات ذینفعان، مقبولیت، اعتماد و اعتبار شرکتها بوده و سبب خلق موج جدیدی از نوآوری، شکوفایی و در نهایت اثربخشی اقتصادی در پارادایم سرمایهداری نوین خواهد شد.
🔻در ایران، اگرچه حضور شرکتهای کشاورزی و صنعتی در حوزۀ فعالیتهای اجتماعی، حضوری قابل توجه و دامنهدار نیست، اما بهلحاظ سابقه، بسیار متنوع است. اصولاً خلق ارزش مشترک در زنجیره تأمین کشاورزی، یک بازی بُرد - بُرد است که در این میان، جلب نظر مشتریان کلانشهرها مانند شرکتهای تولیدکننده محصولات ارگانیک -که همگام با انجمنهای صنفی و اتحادیههای تولیدکنندگان محصولات ارگانیک هستند- شبکه گستردهای از متعاملین حوزه مصرف را در بر میگیرد؛ یا شرکتهای سهامی زراعی در حوزۀ ارتقاء فرهنگ محیط زیستی و خدمات رفاهی و مشارکت در تور ایمنی و رفاه اجتماعی روستایی در کنار تولید بذور پربازده، یا افزایش آگاهی مشتریان برای توسعۀ بازار شیر و محصولات لبنی (مثل آموزشهای کیفیت شرکت کوهپناه، کاله و عالیس) را شامل می شود.
🔻 در این میان، شرکتهای تعاونی تولید روستایی نیز سعی نمودهاند تا با تشکیل شرکتهای بازرگانی و به کمک فناوری فینتک و استارتآپهای همکار، طیف گستردهای از مشتریان را با بازار محصولات تازهخوری به خود جلب نموده و در زنجیره ارزش کشاورزی، توزیع متوازنتری از ریسک را ارائه دهند؛ اخیراً نیز با تشکیل صندوقهای قرضالحسنه، به کمک تکنیکهای مالیه خرد، بخشی از مصارف جامعه دهقانی را بهصورت بهنگام تأمین نموده اند.
🔻نکته قابل توجه آن است که ظرفیت تعریف و اجرای مدل خلق ارزش مشترک در هر منطقهای، بدون درک پیچیدگیهای اکولوژیهای متنوع سازمانی و عدم قطعیتهای محیطی (فناورانه و بازار) وجود ندارد و نیازمند حداقلهایی از شرایط امکان، بهویژه تعهد سازمانی که بر خلق مشترک ارزش تأثیر دارد و یادگیری سازمانی (شامل سه بُعد قصد یادگیری، سنجش شریک وتوانمندیهای شروع رابطه) بر تصاحب ارزش توسط طرفین، تأثیرگذار است.
🔻اتحادیههای استراتژیک، کانالهای ارتباطی مؤثر میان بنگاه و جامعه هدف، وجود شبکه اعتماد، سرمایه اجتماعی (شامل سه بعد ساختاری، رابطهای و شناختی) درون و برونبنگاهی، پیوندهای اجتماعی، ﻓﻀﺎی رواﻧﻲ و هنجارهای مشترک، قطعاً در اجرای موفق این مدل مؤثر میباشد.
🔸 بهنظر میرسد این بار نیز سرمایهداری با درک رویکردی عقلانی و اتخاذ رهیافتی جدید و در قالبهایی تازه، سعی در حل بنبستها و بحرانهای مقطعی و مشروعیتبخشی بیشتر به فعالیتهای بنگاهداری، از طریق غنا بخشیدن به منظومه تئوریک حاکمیت شرکتی در حوزه مقبولیت پراتیک اجتماعی گروههای هدف جامعه محلی دارد.
پایان
تعداد مشاهده خبر
3138
بار
تصاویر مرتبط
RatingTitle
:0 :0
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal